همه برای نوشیدن به چیزی احتیاج دارند و در حالی که دستیابی به آب شیر آب کاملاً امکان پذیر است ، در واقع همه ما کمی زندگی طعم می خواهیم و شاید چیزی با ضربات اضافی نیز داشته باشیم. به همین دلیل بازار جهانی نوشیدنی بسیار بزرگ است و به همین دلیل پول و تلاش زیادی برای ایجاد مارک های جذاب انجام می شود.

نوشیدنی ها برخی از بزرگترین مارک های جهان را به خود اختصاص داده اند و داشتن یک طراحی لوگو فوراً قابل تشخیص ، کلید موفقیت در یک بازار شلوغ است. و از آنجا که سلیقه ها با گذشت زمان تغییر می کنند ، بیشتر (اما نه همه) مارک های بزرگ برای حفظ اهمیت خود باید به روز کردن ظاهر خود ادامه دهند. در اینجا شش مورد از بهترین آرمهای نوشیدنی آورده شده است.

01. کوکاکولا

این واقعیت است ، اما اگر آنها فقط پپسی را در اختیار داشته باشند ، فکر می کنید؟ (اعتبار تصویر: کوکا کولا)

در مورد برند Coca-Cola کاملاً جادویی وجود دارد. و با این کار ، منظور ما این نیست که از طراحی لوگو مخصوصاً درخشان برخوردار است. این یک لوگو کاملاً سرویس پذیر است که در ابتدا در سال 1886 طراحی شده و در طی سال ها تعدیل جزئی مختلفی داشته است. آخرین مورد مهم دیگر در سال 1969 بود ، وقتی موج سفید زیر آن افزوده شد و به نظر می رسد در سالهای اخیر عمدتاً قفل شده است.

آنچه ما در مورد آرم Coca-Cola عاشق آن هستیم این است که چگونه به لطف سالها و بارها تکرار از طریق تبلیغات بسیار متمرکز ، راه خود را به ناخودآگاه محبوب تبدیل کرده است. اگر در سوپر مارکت هستید و نوشیدنی قهوه ای قهوه ای می خواهید ، احتمالاً قصد رسیدن به کوکاکولا را دارید.

و با وجود قدرت برند Coca-Cola ، هنوز هم به نوعی از خود محصول جدا شده است. اگر در یک میخانه یا رستوران هستید و کک سفارش می دهید ، فقط به آنها گفته می شود ، ببخشید ، آنها فقط پپسی را در اختیار دارند ، احتمال این است که شما واقعاً اهمیتی ندهید. عجیب نیست؟

02. پپسی

دوم بودن در بازار بزرگ این چیز بدی نیست (اعتبار تصویر: PepsiCo)

برای همیشه در رده دوم "بهترین نوشیدنی های قهوه ای قهوه ای" جهانی قرار دارد ، Pepsi - که در ابتدا در قرن نوزدهم با نام نوشیدنی براد راه اندازی شد - در حالت مداوم در تلاش برای کنار آمدن با کوکاکولا است ، و به همین ترتیب سخت تر عمل کرده است. سال ها در به روز کردن نام تجاری خود در تلاش برای جلب برخی از جادوی های رقیب خود است.

برای طولانی ترین مدت ، آن را خود Pepsi-Cola نامید و دارای لوگو ی قرمز رنگی مشابه بود. فقط در زمان جنگ جهانی دوم بود که طرح قرمز و سفید و آبی آشنا خود را به کار گرفت تا حمایت از نیروهای آمریکایی را نشان دهد. 

این طرح که در ابتدا از روی درب های بطری آن استفاده شده است ، به آرم پیش فرض این برند تبدیل شده است و در طول سال های مختلف بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ، اخیراً در سال 2008 برای زیبایی ظاهری. ظاهری نیرومند است و با این وجود به نوعی هرگز قدرت طراحی کوکاکولا را ندارد.

03. ردبول

ساخته شده در تایلند (اعتبار تصویر: ردبول)

Red Bull به عنوان یک برند تقریباً بیشتر از یک نوشیدنی انرژی زا است. امروزه این شرکت به دلیل داشتن نوشیدنی های بسته بندی شده با کافئین به دلیل داشتن فرمول یک و سایر شرکت های ورزشی مشهور است. با این حال ، نماد پرانرژی و پرانرژی آن ، که شامل یک جفت گاو سالم به نظر می رسد که شاخهای شاخی را قفل می کند ، در واقع خود را با نام تجاری رد بول پیش می برد.

دیتریش ماتشیتز ، بنیانگذار ردبول ، در تایلند با نوشیدنی انرژی به نام کراتینگ دانگ در تایلند روبرو شد و با خالق خود معامله کرد تا نسخه ای مناسب برای کام های غربی ایجاد کند. و در حالی که او دستور العمل را تغییر داد و این نام را به انگلیسی ترجمه کرد ، وی طراحی لوگوی Krating Daeng را حفظ کرد. این ممکن است فوراً در سراسر جهان با Red Bull همراه باشد ، در تایلند شما هنوز هم آن را تزئین بطری های اصلی Krating Daeng می کنید. 

04. استارباکس

پری دریایی و قهوه ، ترکیبی آشکار (اعتبار تصویر: Starbucks)

نشان Starbucks یک تمرین جذاب در برندسازی است که واقعاً نباید کار کند. در ابتدا در سال 1971 توسط تری هکلر ایجاد شده است ، طرح پری دریایی دو دم ، مشتق از فرهنگ عامه نورس ، در طی سالیان متمادی اصلاح شده است که برند Starbucks به یک منبع قدرت جهانی قهوه تبدیل شده است.

آنچه که یک پری دریایی با قهوه ارتباط دارد ، حدس هر کسی است ، و با این حال به طور نامحدودی با نام Starbucks پیوند خورده است ، تا حدی که rebrand 2011 شرکت توسط Lippincott ، بدون هیچ گونه متنی ، پری دریایی را در جلو و مرکز قرار داده است. این یک دستاورد برای یک مارک بیش از حد پیچیده و بدون پیوند واقعی به محصولی است که آن را تبلیغ می کند.

05. هایکنن

قسمتهایی را که مارک های دیگر نمی توانند به آنها برسد ، تازه می کند (اعتبار تصویر: هاینکن)

Heineken ممکن است یکی از بزرگترین مارک های آبجو در جهان باشد ، اما آن چیزی است که هرگز خود را خیلی جدی گرفته نمی شود ، همانطور که نشان می دهد تبلیغات سنتی با نور سبک. 

هنگامی که رئیس شرکت ، فرد هایینکن ، در دهه 1950 با نام شرکت در برجستگی مجدداً مورد توجه مجدد قرار گرفت ، اصرار داشت که باید ظاهر دوستانه ای داشته باشد. بنابراین کلمه کلیدی کلاه های قبلی Heineken را به جستجوی حروف گردتر ، کوچکتر نگاه می کند ، و همچنین یک شیب کوچک به عقب بر روی حرف "E" به تصویب می رساند ، و جلوه ای خندان به آن می بخشد.

06. نکات مربوط به PG

فنجان خوب چای ، کسی؟ (اعتبار تصویر: یونیلور)

نکات PG ممکن است یک مارک جهانی نباشد ، اما یکی از این موارد است که به عنوان چراغ امید در هر نقطه از جهان ، جایی که مهاجران انگلیسی در جستجوی یک فنجان خوب چای هستند ، می درخشد. مارک های مختلف چای در انگلستان وجود دارد ، اما نکات PG تنها موردی است که برای ملت افراد جدی نوشیدن چای مهم است.

در سال 1930 با عنوان "Pre-Gestee" - که از چای به عنوان یک دستگاه گوارش استفاده می شود - تأسیس شد ، خیلی زود با عنوان PG شناخته شد و تولید کنندگان بروک باند بعداً "نکاتی" را به این نام اضافه کردند ، با اشاره به اینکه فقط با استفاده از نکات راهنمایی ساخته شده است. گیاه چای

لوگوی قرمز و سبز متمایز آن ، کامل با اندکی از نکات چای ، سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و با نوعی تغییرات تکاملی که هر مارک ماندگاری برای ایجاد آن دارد ، تضعیف شده بود. طراحی مجدد سال 2016 توسط جونز Knowles ریچی آن را به اصول اولیه بازگرداند ، با یک مارک جدید و حداقل برند با الهام از مفهوم مشترک بودن.